REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Zdravotnický holding Královéhradeckého kraje zřídil pozici veřejného ochránce práv pacientů nově jako bezplatnou službu, která je k dispozici klientům všech nemocnic holdingu – v Náchodě, Jičíně, Trutnově a Dvoře Králové nad Labem.
Ombudsman bude provádět vlastní nestranná šetření a bude napomáhat zlepšení komunikace a vztahů mezi pacienty a poskytovatelem zdravotní péče v rámci zdravotnického holdingu. Klienti krajských zdravotnických zařízení u něho také budou moci získat informace o svých právech zakotvených v platné české legislativě a v Etickém kodexu „Práva pacientů“.
„Ombudsman bude řešit podněty pacientů či jejich blízkých a jeho závěry budou pro naše nemocnice cennou zpětnou vazbou,“ popisuje roli holdingového ombudsmana PharmDr. Jana Třešňáková, radní kraje pro oblast zdravotnictví..
MUDr. Libor Seneta ke své nové roli dodává: „Věřím, že jsem i v této oblasti díky své pestré praxi dobře připraven. Navíc se už pět let v rámci své práce u ZZS KHK zabývám i stížnostní agendou a své znalosti zdravotnického práva si průběžně rozšiřuji na řadě seminářů a kurzů.“
Některé z krajských nemocnic jmenovaly již dříve své nemocniční ombudsmany. Ti jsou pacientům samozřejmě k dispozici i nadále. Holdingový ombudsman by měl být další nestrannou a dostatečně erudovanou autoritou, na kterou se mohou pacienti obrátit.
Kontaktní údaje ombudsmana spolu s pokyny pro podání podnětu jsou zveřejněny na webových stránkách holdingu www.zhkhk.cz/ombudsman.
Zdroj: www.ZHKHK.cz, www.TOP09dvurkralove.cz
Vaše komentáře |