Vyhledej
Jaroměřsko > Názory/fotky/videa > Jan Holan

Nová železniční trať na Královédvorsku?
Před časem jsem ve vlaku narazil na mapu železničních tratí České republiky. Ale nikoliv schéma, která všichni známe z jízdních řádů, ale na mapu s přesným zákresem tratí do mapy. Při prohlížení jsem si všiml, že tratě Trutnov-Stará Paka a Jaroměř-Stará Paka jsou zhruba v prostředku své délky od sebe vzdáleny pouhých 4,3 km. Napadlo mne, že by nebylo až tak náročné (finančně, ekologicky, technicky) tyto tratě propojit, což by velmi zásadně mohlo proměnit dopravní situaci v této části Východočeského kraje.
další nápad s vláčkyVisitor, 21.01.2010 00:01, Reagovat
http://cestovani.idnes.cz/tunelem-pod-snezkou-by-krome-vlaku-mohla-jezdi...
úskalí projektuMichal Janko, 26.01.2010 00:00, Reagovat
Nápad je to sice zajímavý, ale má několik úskalí:

1) Z náčrtu není jasné zaústění trati u Chotěvic. Buď tam vznikne úvrať ve směru na Vrchlabí, anebo - což je pravděpodobnější, protože se nabízí zaústit trať na větší nádraží v Hostinném - ve směru na Trutnov. Ve druhém případě bychom se tak kvůli nutnosti přepřehat lokomotivu na 30 minut jízdy nikdy nedostali, v případě prvním by to zase snížilo atraktivitu spojení do Vrchlabí.

2) Současná taktová doprava Trutnov-Starkoč-Jaroměř přilákala na trať nové cestující, nedokážu si představit, že by ČD tento takt zrušily a přesměrovaly vlaky na trať Trutnov-Dvůr Králové-Jaroměř. Zrovna tak je nemyslitelné zrušení rychlíků Liberec-Jaroměř-Pardubice. V relaci Jaroměř-Dvůr Králové-Trutnov/Vrchlabí by tak jezdily maximálně spěšné (ale spíš jen osobní) vlaky ve dvouhodinových intervalech.

3) Relaci Dvůr Králové-Trutnov autobusy bez problémů vykrývají, většina autobusů Trutnov-Praha jezdí právě tudy. Bezpečnost bere málokdo na zřetel, ostatně nepamatuju na této silnici smrti nějakou nehodu linkového autobusu.

4) Údolí v místě navrhované spojky je úzké a strmé. Mezi oběma tratěmi je navíc podstatný výškový rozdíl.

Myslím, že pro železniční dopravu v regionu je důležitější stavba starkočského tunelu a zdvoukolejnění úseku Jaroměř-Pardubice.
 
Přečteno 472x
 
Zpět
Zobrazit článek

Přidat komentář
Z vaší země nelze přidávat komentáře. Pokud chcete přidat příspěvěk, zašlete nám jej prosím emailem.

25.10.2024 - V pondělí 28. října je zákaz prodeje v provozovnách nad 200 metrů čtverečních prodejní plochy a v některých dalších provozovnách.
21.10.2024 - V železničním úseku Teplice nad Metují - Broumov dojde k prodloužení výluky traťové koleje ve dnech 25.10. - 1.11.2024.
07.10.2024 - V našem kraji už máme pár kilometrů dálnice, takže informujeme o ceně dálniční známky na příští rok: výše ročního poplatku bude 2 440 Kč, měsíční známka za 460 Kč, desetidenní za 290 Kč a jednodenní za 210 Kč.
24.09.2024 - V sobotu 28. září 2024 budou uzavřeny provozovny maloobchodu a prodejny větší než 200 metrů čtverečních. Počítejte s tím :-)

Kalendář akcí
5.11.2024 18:00 - 5.11.2024 22:00
NáChodka turnaj v šipkách
5.11.2024 19:00 - 5.11.2024 21:30
Cestovatelská přednáška - Chile, Argentina
6.11.2024 15:45 - 6.11.2024 16:45
Jóga pro zdraví a sílu v každém věku
6.11.2024 19:00 - 6.11.2024 21:30
Taneční večer s živou hudbou - Pavel Fulka