REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
„Původně bylo počítáno se sanacemi v asfaltobetonových vrstvách vozovky pomocí geomříží. Ve skutečnosti se však po odfrézování povrchu zjistil větší rozpad spodních vrstev vozovky, zejména v krajích, který vedl ke změně technologie opravy. Tato skutečnost si vyžádala změnu projektu a návazně i změnu smlouvy o dílo“, sdělil Ing. Jiří Brandejs a dodal: „Další nemalou komplikací bylo nevhodné napojení odvodnění okolních nemovitostí do uličních vpustí. Po dohodě mezi majiteli přípojek a společností Městské vodovody a kanalizace Dvůr Králové nad Labem byly, nebo budou přípojky přepojeny do stávající dešťové kanalizace. Tyto práce nebyly předmětem stavby, ale výrazně ovlivnily posun termínu dokončení stavby.“
Výše zmíněné důvody zapříčinily zastavení prací po dobu čtyř týdnů, během kterých se řešila změna projektu, smlouvy a také financování víceprací. Další čas si vyžádá také realizace navržených opatření, kdy je nutné vyměnit nevhodný materiál z podloží vozovky a nahradit ho štěrkodrtí.
Kromě prodloužení termínu dokončení zmíněné vícepráce způsobily také šestinásobné navýšení nákladů na sanace oproti původnímu projektu.
Zdroj: www.mudk.cz
Vaše komentáře |