REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
STAVBA R11 ZE DVOU STRAN
Zvažuje se varianta souběžného stavění od Hradce Králové i z polské hranice směrem k Trutnovu jako společný českopolský projekt, který by měl využít Evropských dotací právě na propojování Evropských zemí. Termíny byly zmíněny spíše obecně. Začátek stavby z hranice ke Trutnovu odhadli na rok 2019- 2020 a pan ministr prý doufá že celá dálnice bude hotova do roku 2030, a snad ještě dříve.
SILNICE DVŮR - HOŘICE DO VYŠŠÍ KATEGORIE?
Na schůzce s vedením města byl pan ministr požádán o převedení silnice Dvůr-Hořice o kategorii výše mezi tzv. jedničkové komunikace, které patří jako páteřní přímo pod ministerstvo dopravy (o ostatní se stará kraj). Důvodem tohoto požadavku je očekávaný logický nárůst dopravy v tomto směru při přibližování R11 k našemu městu. Ministr a jeho kolegové se vyjádřili velmi zdrženlivě s tím, že to jistě budou řešit, ale že se jim to nezdá příliš systémové, protože se naopak plánuje síť "jedničkových" komunikací spíše zmenšit a ponechat zde skutečně jen ty opravdu hlavní. V případě, že by to tedy nedopadlo zmínili spíše případnou subvenci na zlepšení stávající komunikace. PÍŠEME SI :-)
OBAVY OBCE KOCBEŘE
Starostka obce Kocbeře zdůraznila, že jako obec rozhodně nejsou proti stavbě dálnice, ale vyjádřila značné obavy ze stavby a provozu R11 a to převážně z toho, že v obci nemají žádné kapacity lidské ani znalostní k tomu, aby mohli důsledně a kvalifikovaně bránit svoji obec před vlivy stavby a provozu dálnice. Pan ministr i jeho kolegové ji doporučili nevládní organizace, které se tím zabývají a rovněž přislíbili významnou pomoc svých úřadů. PÍŠEME SI!
VYVLASTŇOVÁNÍ POZEMKŮ
Při informování o průběhu výstavby posledních 3km u Hradce Králové ministr zmínil odkupy a vyvlastňování pozemků a zmínil, že by byl rád za systémovou změnu procesu nutného vyvlastňování - nyní to mají na starosti úředníci příslušného stavebního úřadu a mohou se vyskytovat osobní vazby mezi úředníkem a majitelem vyvlastňovaného pozemku, což komplikuje práci.
Rovněž by ministr uvítal systémovopu změnu podle vzoru Německa, kdy se může stavět i na pozemcích u kterých je jasné, že pozemek vyvlastněn bude, ale proces vyvlastňování není zcela dokončen a stále probíhají znalecká a soudní řízení o stanovení ceny.
DLOUHODOBÉ ZANEDBÁVÁNÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE
Jeden občan z Hradce Králové si dal tu práci a zmínil počet kilometrů dálnic v našem kraji (jednotky) v porovnání s kraji dalšími a vyjádřil za potlesku osazenstva sálu velkou míru frustrace z tohoto trvalého zanedbávání našeho kraje. Zmínil i občany Náchoda, kteří jsou již z nečinnosti v problému obchvatu města zcela zoufalí.
DALŠÍ TÉMATA
- Drobná nedůležitá debata o zvýšení rychlosti na dálnicích na 150 km/h. Prý včera definitivně zavrhnuto v příslušné komisi, či parlamentu (nevím přesně).
- Splavnění Labe v severních Čechách (pane proč jste se ptal ve Dvoře Králové?)
- určitě jsem na něco zapomněl.
Celý záznam besedy najdete ZDE NA YOUTUBE, ale poslouchat to znovu už nebudeme. Pokud si tu práci někdo dáte a najdete další důležitá témata, rádi to doplníme.
Autor: Jan Holan, kralovedvorsko.cz